Prozatím nejostřejší verze. Vyplatí se?

Jak tomu u Renaultu bývá, skutečně ostré kousky od divzie RenaultSport dorazí až s nějakým zpožděním. Do té doby tu máme Méganem GT s šestnáctistovkou o výkonu 205 koní, spoustou výbavy a podvozek 4Control, který umí zatáčet i zadními koly.

Abychom si rozuměli (protože někteří majitelé, či fanoušci už mi začali psát nenávistné zprávy 🙂 ) nový Mégane je skutečně výrazně lepší, než ten předchozí, ale verze GT míří na zákazníky, kteří buď nikdy nezažili, nebo zkrátka a jednoduše nechtějí auto, které se chová skutečně sportovně. Jak převodovka, tak 4Control jim poskytují pocit mrštnosti a sportovnosti, aniž by nutily řidiče se do procesu jakkoli zapojit. A hlavně ho neděsí nějakým tím uklouznutím zadku v rychle najeté zatáčce – což je věc, kterou zkušený sportovní řidič vítá a dovede využít.

Při běžné jízdě je všechno v naprostém pořádku, až při skutečně dynamické začne vadit nekonzistence, nemožnost spolehnout se na to, co auto udělá – podřadí si o stupeň, nebo o dva? Pojede zatáčkou ostře, nebo normálně? Nedá se to odhadnout a musíte to řešit až když to přijde. A to není sportovní jízda.

Pokud už jste si Mégane GT koupili a vyhovuje vám, gratuluji. Pokud ne, vyzkoušejte si ho, třeba vám tyhle věci vůbec nebudou vadit. Ale pokud jste zvyklí z „analogových“ hot hatchů, počkejte si na skutečné RS 😉