Červen se kvapem blíží a vy se můžete těšit, že na trh dorazí silnější modely M140i a M240i s novým šestiválcem.

Nový šestiválec B58 nabízí hned čtrnáct koní navíc oproti předchůdci, celkem tedy 340. A pokud už se bojíte osmistupňového automatu Steptronic Sport, tak nezoufejte, bude i manuál. A také pohon všech xDrive není povinný, když budete chtít, odjedete jen se zadokolkou.

Na stovku vám BMW garantuje zrychlení zadokolky s manuálem za 4,8 sekundy, s automatem to dělá 4,6 sekundy a s pohonem všech kol dokonce 4,4 sekundy. Pomalejší je kabriolet, který ve stejných režimech dosahuje hodnot 4,9, 4,7 a 4,6 sekundy. Menší rozdíly mezi verzemi odhalí i spotřeba, kdy deklarovaný průměr je 7,8 litrů na 100 kilometrů (8,3 v případě kabria), s automatem pak jen 7,1 litru (7,4 pro kabrio). Tedy pokud nezvolíte xDrive, to pak počítejte s průměrem 7,4 litru u coupé a hatche a 7,8 litru u kabrioletu.

Mnohem zajímavější je ale přítomnost o 10 milimetrů nižšího M podvozku. Divize M dodala také osmnáctipalcová kola s dvojitými paprsky, brzdovou soustavu, variabilní sportovní řízení, aerodynamický paket a vnější zrcátka v barvě Ferric Grey. Uvnitř samozřejmě sportovní anatomická sedadla a kožený volant.

Zkrátka ale nepřijdou ani majitelé běžných verzí. BMW 120i a 125i má nově dalších 7 koní k dobru. A v cenících nově najdete také BMW 130i a 230i s výkonem 252 koní.