Herkules či Rambo představují prototyp hrdinů, ale domů je asi nechcete, aby vám nerozsedli židli.

Subaru BRZ je zase hrdinou petrolheadů, ale z nějakého nepochopitelného důvodu se prodává dost málo. Snad mu pomůže nový facelift, který krom světel, volantu a displeje na palubce upravuje i pár zajímavějších věcí.

Zatímco jeho sestřička Toyota GT86 už představila facelift před časem, na BRZ došlo teprve nedávno. A díkybohu se příliš nesahalo na motor. Ano, je tu sice nové sání a výfuk, takže agregát posílil o 5 koní a 7 Nm, ale pořád si drží optimální hodnotu vhodnou pro každodenní provoz, díky které můžete mít doma kupé s klasickou koncepcí a přitom s lidskými náklady na provoz.

U Subaru si raději pohráli s manuální převodovkou, která je nyní kratší a auto lépe akceleruje. Pokud pokukujete po automatu, tak se vás tyto změny netýkají. Dost možná ale poznáte nové pružiny a tlumiče a vyztužení podvozku. Přibyl i větší zadní stabilizátor a elektronický stabilizační systém byl přepracován, takže teď zažijete větší pocit sucha a bezpečí, než v leckterých plenkách…

Ti z vás, kteří si věří na razantní jízdu, si mohou nachystat peněženky na paket Performance. V tomhle balíčku najdete silnější brzdy Brembo, tužší tlumiče Sachs a sedmnáctipalcová kola pro trochu té parády. A jelikož jde o verzi pro nadšence, bude k dispozici pouze s manuálem. Zatímco standardní facelift dorazí na trh na podzim, na balíček Performance si počkáte až do příštího roku.