Volkswagen se v uplynulých dnech činil a představil hned dvě zajímavé sportovní kreace.

Tou první je GTI Clubsport S, který zajel nový rekordní čas předokolky na Nürburgringu. Po tahanici Seatu, Renaultu a Hondy nastoupil nový vyzyvatel a všechny smetl novým rekordem. Není na tom možná nic zas tak překvapivého, protože automobilka už od začátku uváděla, že auto vyvíjí právě pro zelené peklo. Bylo takřka jisté, že když se do něčeho pustí VW se svým rozpočet, nebývá rád druhý.

Nový rekordní čas je 7:49,21 a zajel ho německý závodník Benny Leuchter. Video z jeho výkonu pomáhal automobilce natáčet i slavný magazín Autocar. Buďte si tedy jistí, že si průlet stáda 310 koní a 380 Nm přeplňovaného čtyřválcového dvoulitru, který je nabízen výhradně s šestistupňovým manuálem, po severní smyčce opravdu vychutnáte. Za výkon ale Golfík vděčí i nízké hmotnosti, Clubsport S postrádá zadní sedačky a spolu s dalším dietním programem se ušetřilo až 30 kg. Na stovku vystřelí za 5,8 sekundy a umí jet až 260 km/h, jde tedy o nejrychlejší GTI všech dob. Nakonec vznikne jen 400 aut, z toho stovka půjde do Německa a dalších 150 do Velké Británie. Pouze v barvách původního GTI (červená Tornado, bílá Pure a černá Deep s perleťovým efektem) s černou střechou. O ceně zatím nepadlo ani slovo, ale měla by se pohybovat mezi GTI Clubsport a základním Golfem R, tedy okolo jednoho milionu korun.

V táboře rychlých Golfů se toho ale událo víc. Na tradičním GTI-Treffen u Wörthersee se představil koncept Golf R Variant Performance 35, který vytvořila saská továrna. Ručně lakovaný vůz kombinací šedé Quartzite a červené Tornado s průduchy na kapotě, lehkými disky kol a přepracovanou brzdovou soustavou lákal pohledy jednoho fanouška za druhým.  Uvnitř je čalounění stropu imitující hvězdnou oblohu, ze které čiší inspirace Rollsy. Protože jsme na tunerském srazu, nesmí chybět luxusní audiosoustava s 12 reproduktory a výkonem 2500 W. V kufru je pak dětské odrážedlo P35 ve stejných barvách. Dvoulitrový čtyřválec TSI má výkon 350 koní a přes šestistupňovou dvouspojkovou převodovku pohání všechna kola. Na stovce bude prý Golf za 5,1 sekundy a maximálka je tradičně omezená na 250 km/h. Nezapomínejte ale, že je to jen koncept pro tunery. No, alespoň je o dost pohlednější, než ta Rapidní zrůdnost od škodovky…