Láká vás vlastnit elektrické Ferrari, nebo jde o svatokrádež?

Za hřích to ale určitě nepovažuje majitel jednoho krásného 308 GTS z roku 1978. Ten jej totiž přestavěl na kompletně elektrický automobil.

Než mu to začnete zazlívat, vězte, že původně šlo o vyhořelý kousek, který opravdu nebyl plně opravitelný. Zavezl jej tedy ke specialistům na elektromobily ze San Diega, aby vdechli vzpínajícímu hřebci druhý život. A tak se zrodilo Ferrari 308 GTE.

Původní vidlicový osmiválec o objemu 2,9 litru ustoupil trojici elektromotorů AC51 od Hi Performance Electric Vehicle Systems. Zatímco původní konvenční agregát nabízel na dnešní dobu docela obyčejných 240 koní, teď má majitel ve svém Ferrari k dispozici 415 koní. Na takový nárůst bylo třeba vyměnit převodovku, takže je zde pětirychlostní manuál G50 od konkurenční značky Porsche. S kapacitou baterií 30 kWh je udávaný dojezd 160 kilometrů, nové baterie by však mohly tuto vzdálenost takřka zdvojnásobit. Elektrické Ferrari ovšem váží 1519 kilogramů, což je oproti původním 1286 kg znatelný nárůst.