Vypadá jako historická Formule 1, ale podívejte se ještě jednou.

Uvidíte digitální otáčkoměr a přestože celé auto hodně připomíná Ferrari 312 z roku 1967, i žáček prvního stupně si na výfukovém potrubí jednoduše spočítá, že místo dvanáctiválce ho pohání osmiválec. Věřte tomu nebo ne, tohle není žádný veterán, je to zbrusu nové auto a jmenuje se Scarbo SVF1.

ScarboRear1

Scarbo Performance je společnost, která se zabývá vším možným a když jsem o nich slyšel posledně, stavěli hi-tech sandrail, písečnou buginu. Joe Scarbo si tentokrát předsevzal zachytit ducha, krásu a fantastickou auru monopostů ze šedesátých let, které ještě nebyly přecpané počítači a vymodelované jinými počítači v aerodynamickém tunelu. Měly prostě jen velký motor, co nejhladší karoserii, která nekladla vzduchu moc odporu a řidiče s dostatečně velkými cojones, aby tu bestii zvládl.

Scarbo SVF1 je založené na trubkovém rámu, má moderní nápravy a doutníkovou karoserii ručně vyklepanou z hliníku. Patnáctipalcová kola vycházejí z dobových originálů Ferrari a skrývají v sobě brzdy Wilwood. Místo drahého vidlicového dvanáctiválce náročného na údržbu je monopost poháněn snad nejrozšířenější vé osmičkou na světě – motorem řady LS od General Motors. V autě na fotkách je motor osazen vstřikováním Hillborn a výfukem svádějícím všech osm trubek do jedné, na jehož výrobě spolupracovala firma MagnaFlow. Zadní kola pohání přes pětistupňovou, nebo na přání šestistupňovou manuálně řazenou převodovku.

Zároveň v autě najdete všechny moderní vymoženosti, které očekáváte od soudobé traťové hračky – dokonce i kontrolu prokluzu a omezovače výkonu – protože přiznejme si na rovinu, kdyby si 99% z nás sedlo do skutečného historického Ferrari 312 a vyrazilo v plné rychlosti na okruh, svačiny bychom se nedožili. Scarbo vám umožní učit se postupně.

ScarboHeader

Což je dobře, protože i základní model s laminátovou karoserií má rovných 430 koní. Střední model S má karoserii karbonovou a výkon zvednutý na 480 koní a špičkový Model S+ s hliníkovou karoserií má 525 koní. V autě, které může podle specifikace vážit i pouhých 580 kg. A nebo si můžete koupit samotné šasi a motor si osadit sami, klidně ještě výkonnější.

Ano, tuhle věc si totiž můžete koupit. Jenže to nebude levné, základní model s motorem začíná na 112 800,- prostřední je za 144 800,- a nejvyšší za 172 400,- …pochopitelně amerických dolarů. S autem samozřejmě můžete výhradně na závodní trať, do provozu nesmí. Není to tedy žádná láce, ale v porovnání s originální historickou formulí je to pořád ještě (skoro) zadarmo. A provoz s tím proletářským osmiválcem bude taky v pohodě, předpokládám že nejdražším spotřebním materiálem na autě budou ty macaté pneumatiky. Ale jen si představte, o kolik víc cool byste byli s tímhle autem, než s nějakými Caterhamy, Ariely a Radicaly…