Už jste vyzkoušeli nové Twingo? Ne? Škoda, fakt se povedlo.

Hned od začátku jsme se docela těšili. Vědělo se totiž, že Renault na autě spolupracuje se Smartem, který má tradičně motor vzadu a pohon zadních kol. A taky jo!

Twingo má tedy koncepci jako Porsche 911 a tak mi opět v hlavě zahlodal ten petrolheadí červíček – vždyť minulá generace neušla pozornosti divize Renault Sport, tak že by i teď? Ano, chci ho, přestože si ho skoro nikdo nekoupí. Ale ostrý prcek s koncepcí vše vzadu byl měl své kouzlo.

Jenže Twingo RS ve třetí generaci opravdu nebude. Ono upřímně, že má motor vzadu a pohon zadní nápravy ještě skutečně neznamená, že by to byl kdovíjaký driftovací sporťák, spíš je to opravdu ryzí městské přesouvadlo. I tak mě to ale dost mrzelo. Tedy až doteď, kdy prosákly informace o Twingu GT. Jistě, není to vrcholná verze RS, bude mít nižší výkon a nebude se vyrábět s takovou pečlivostí jako jeho nejostřejší sourozenci, ale aspoň se bude vyrábět. Bude mít pár koní navíc a bude s ním sranda, minimálně na mokru a s trochou snahy. Doufám.

Twingo GT pohání přeplňovaný tříválec 0,9 litru z bratrského Smartu Brabus. 109 koní a 170 Nm zní jako dostatečná porce, navíc se pobavíte s řazením, protože je tu (sláva) klasický manuál. Očekávejte maximálku přibližně 165 km/h a rozjezd na stovku pod 10 sekund. Ale třeba Renault vytasí ještě něco senzačnějšího, nechme se překvapit a počkejme do Goodwoodu, kde se GT představí oficiálně.