Češi prý milují éčka. Škoda jen, že jde o chemii v jídle a ne o auta ze Stuttgartu.

Nový Mercedes-Benz třídy E s interním označením W213 se totiž opravdu povedl a skvělá bude jistě i jeho praktičtější varianta. Designem sice asi nikoho z vás nepřekvapil, ale všechny pozitivní stránky klasického sedanu zůstaly zachovány.

Když kupujete praktičtější auto s větším kufrem, patrně častěji něco vozíte. Mohlo by vás tedy potěšit, že střešní ližiny jsou teď v základní výbavě. To hlavní je ale u kombíku objem kufru – v tomto případě konkrétně 1820 litrů při sklopených zadních opěradlech. Pokud už žhavíte tetu Wiki, ušetřím vám práci. Ano, je to o 35 litrů méně, než nabízel předchůdce. Přesto ale přibude v nabídce i třetí řada sedadel, která k éčku v kombíku vždy patřila. Inu, když máte víc dětí a z principu nechcete MPV, Stuttgartské vozy jsou jedny z těch, která vás zachrání před mainstreamovou vlnou SUV.

Já vím, pořád je tu těch 35 litrů oproti předchůdci, co? Jenže kolikrát skutečně potřebujete využít celý objem, vždyť mnohdy (a vlastně většinou) stačí základní uspořádání s druhou řadou sedaček nesloženou. A v tom nabízí nové éčko 670 litrů, což je o 70 více, než minulá generace. Šířka otvoru kufru je 1,1 metru, takže v nouzi pojme i nějaký ten pracovní náklad, pokud se vejdete do hmotnosti 745 kilo. A navíc si můžete připlatit i za kompletní vzduchový podvozek, takže zadek zůstane ve stejné výšce. Další dvě tuny můžete zapřáhnout na kouli, která je jinak schovaná v nárazníku. Elektromechanické otevírání je samozřejmost, bezdotykové ovládání je za příplatek.

Motorová paleta vychází z nabídky sedanu, všechny modely mají devítistupňový automat. Výkon 180 koní nabízí základní dvoulitrový čtyřválec E200, dalších 28 koní navíc pak silnější model E250. Ti ambicioznější pak mohou sáhnout po tříapůllitrovém vidlicovém šestiválci E400 s pohonem všech kol 4Matic a výkonem 330 koní. Milovníci nafty mají na výběr mezi modelem E220d s výkonem 190 koní nebo E200d s výkonem 150 koní, který se v nabídce objeví v září. Chybět ale nebude ani verze E43 AMG s pohonem všech kol a motorem V6 BiTurbo, která disponuje výkonem 395 koní.

Ve výbavě očekávejte dle peněženek (a vkusu) majitelů spoustu kůže a dřeva, dva displeje s úhlopříčkou 12,3 palce a elektronické asistenty včetně automatického parkování a poloautomatického řízení. Oficiální představení proběhne na tenisovém turnaji ve Stuttgartu, v červenci startuje prodej a v řijnu už éčko čekejte na příjezdovkách v satelitních obcích.