Mercedes-Benz AMG GT R. Tak zní celé jméno nejdrsnější verze stuttgartské odpovědi na všechna ta polozávodní Porsche 911…

Přezdívají jí Bestie ze Zeleného Pekla, což je samozřejmě narážka na Nordschleife a možná až potom na tu křiklavou barvu (která se mimochodem jmenuje AMG Green Hell Magno). Bestie to nicméně opravdu je – čtyřlitrový osmiválec se dvěma turby posílil na 577 koní a 699 Nm, auto naopak shodilo dalších 90 kg, takže celkově váží 1554 kilo.

Poháněna jsou stále pouze zadní kola a to přes upravenou sedmistupňovou dvojspojkovou převodovku. Má delší jedničku a kratší sedmičku, aby akcelerace pokračovala co nejmocněji to jde. Stovka za 3,5 sekundy znamená zlepšení o dvě desetiny proti verzi GT S, maximálka stoupla na 318 km/h.

Karoserie dostala agresivnější bodykit, včetně masky Panamericana, která je odvozena od závodních speciálů kategorie GT3 a čerpá inspiraci z legendárního závodního 300SL, které slavný mexický závod jezdilo. Karbonové blatníky jsou rozšířené, chladící otvory se zvětšily, přední splitter rozšířil a na zádi přistálo rozměrné křídlo, zajišťující tolik potřebný přítlak.

Podvozek dostal aktivní aerodynamické prvky, pod přídí je karbonový díl, který se v závodním nastavení při rychlostech nad 80 km/h přiblíží o pár centimetrů k zemi a zlepší proudění vzduchu pod vozem. Odlehčený výfuk je hlasitější a laděný tak, aby připomínal závodní Mercedesy, důležitá změna postihla zadní nápravu, která má nově automatické natáčení kol – tedy podobný systém, jaký jsem kritizoval u Méganu GT. Doufejme, že Mercedes si s laděním poradil lépe. Mezi koly je elektronicky řízený samosvorný diferenciál a řízení má variabilní převod. Karbonkeramické brzdy jsou za příplatek.

V interiéru najdete sportovní sedačky AMG, čalouněné kůží Nappa a mikrovláknem Dinamica, na přání můžete mít svítivě žluté bezpečnostní pásy, které budou dobře doplňovat prošívání interiéru žlutou nití a žluté podklady palubních přístrojů.

Bestie měla premiéru na Festivalu Rychlosti v Goodwoodu a tady je video: