Designové oddělení Porsche se zřejmě chytlo za nos. Konečně se na ní dá dívat!

Porsche představilo novou generaci velkého sedanu Panamera. První generace věru příliš krásy nepobrala a tak je fajn vidět, že se Porsche snaží s tím něco dělat. Především ale posílily všechny motory. K dispozici jsou tři verze, Panamera 4S, 4S Diesel a Turbo, všechny s pohonem čtyř kol a osmistupňovou dvojspojkovou převodovkou.

Všechny tři motory mají po dvou turbodmychadlech. Nejnižší výkon má naftový osmiválec – konkrétně 416 koní, ale víc než dobře ho supluje obrovskou dávkou točivého momentu 850 Nm. Stovku zvládne za 4,3 sekundy. Slabší benzínový model má vidlicový šestiválec o objemu 2,9 litru se 434 koňskými silami a krouťákem 550 Nm, zatímco vrcholná verze Panamera Turbo nabízí čtyřlitrový benzínový osmiválec o výkonu 542 koní a točivém momentu 770 Nm. Ta už zvládne stovku za neskutečné 3,6 sekundy.

Vůz má vylepšené vzduchové pérování, na přání může mít aktivní řízení zadních kol a nový systém InnoDrive, který pomocí dat z kamer, navigačního mapového systému a radaru dokáže předvídat a naplánovat dávkování plynu a řazení na náledující tři kilometry dané silnice. To zní jako naprosté scifi a jsem zvědavý, jak to bude fungovat.

Příliš jistý si nejsem změnami v interiéru. Vypadají sice skvěle, kolem centrálního analogového otáčkoměru jsou dva sedmipalcové displeje a uprostřed palubní desky ještě velký, širokoúhlý o úhlopříčce 12,3 palce, ale klasická hardwarová tlačítka v okolí voliče převodovky nahradily dotekové plochy a to mi v autě nepřijde jako nejlepší řešení. Na dotykové plochy se prostě musíte podívat, zatímco klasická tlačítka nahmátnete i poslepu.

2017-porsche-panamera (7)

Aspoň že ten vnější design šel takhle nahoru a Panamera už nevypadá jako rozšláplý Cayenne první generace, ale spíš jako protažená 911. Jsem hodně zvědavý, jaká bude Panamera naživo…