Všichni víme, že přímým předchůdcem Ferrari 488 GTB je typ 458 Italia. Přesto se ale písmenka GTB v minulosti u maranellských hřebců už objevila.

Nevím jak vám, ale když se řekne Ferrari GTB, vybaví se mi nejprve typ 308 GTB z 80. let. Tenhle svým způsobem revoluční model s třílitrovým osmiválcem uprostřed umožnil vlastnictví rudého supersportu více lidem, protože byl levnější než vrcholné modely, ale na rozdíl od vozů Dino hrdě nesl označení Ferrari.

Svým způsobem revoluční je i současné 488 GTB s přeplňovaným motorem. A tak se při francouzské premiéře GTC4Lusso V12  představila i speciální verze 488 GTB, kterou ve spolupráci s automobilkou vytvořil pařížský dealer Charles Pozzi. Novou 488 GTB totiž polepil do stejných barev, jaké vozila soutěžní 308 GTB Group 4 a nové Ferrari i se svým prapředkem představil bok po boku v Grand Palais na slavné Champs-Élysées. Původní kousek v modrých barvách firmy Pioneer pilotoval na rally francouzský soutěžák Jean Claude Andruet a dokázal s ním vyhrát slavnou automobilovou Tour de France v letech 1981 a 1982. (A Honzovi K. stál na poličce, v malém měřítku od firmy Bburago…)

Ve stejné modrobílé kombinaci a na zlatých kolech se tak ukázalo i moderní Ferrari a musím říct, že mu dost sluší. Škoda jen, že nikdy asi nevyrazí na soutěžní tratě, ale alespoň se před oficiálním představením podívalo na pár závodních okruhů v Evropě. Inspiraci původní 308 GTB najdeme i uvnitř, kde jsou moderní červená sedadla, jen místo látky a plastu mají na sobě kombinaci kůže, karbonu a alcantary.