Když nabourá auto na Nürburgringu, vždycky to bolí. Ale tohle bolí mnohonásobně víc…

Koenigsegg One:1, jedno z nejsilnějších a nejrychlejších aut planety, měl ošklivou nehodu na Severní smyčce okruhu Nürburgring. Automobilka na okruh vyrazila testovat, ovšem tovární jezdec ztratil v esíčkách Adenauer Forst kontrolu a poslal supervzácný stroj pěkně tvrdě do svodidel. Ve skutečnosti to vypadá, že vůz svodidla ohnul natolik, že skončil až za nimi.

Koe_crash_ring

Jen pro představu, jeden z pouhých sedmi vyrobených Koenigseggů (včetně prototypu) je pojmenovaný po svém poměru výkonu a hmotnosti – jedna ku jedné znamená jednu koňskou sílu na kilogram hmotnosti a bavíme se o 1360 koních a kilogramech. Jeden Megawatt výkonu prý z tohoto auta dělají první Megasport na světě.

No, důležité je, že zafungovala i bezpečnostní opatření a pilot byl po kontrole v nemocnici propuštěn bez vážnějších zranění. Může slavit druhé narozeniny – hi-tech supersport s přeplňovaným pětilitrovým osmiválcem dokáže zrychlit z nuly na 400 km/h za dvacet sekund!!! To už by se pak člověk skoro ani nedivil, že za něj Koenigsegg chce v přepočtu 70 milionů korun. A to je jen základní cena…

Koenigsegg už provedl analýzu nehody a vydal prohlášení, že důvodem nehody je vadný senzor systému ABS v předním kole. Kola se pak zablokovala, což je vidět i na videu, po autě zůstaly na asfaltu černé pruhy. Zablokování kol v rychlosti 169 km/h způsobilo ztrátu kontroly nad vozem. Náraz do svodidel přišel v rychlosti 110 km/h, svodidla vyhodila vůz do vzduchu a otočila čelem vzad. Analýza dále ukázala, že kontrolka ABS svítila, ale jezdec v závodní helmě si jí nevšiml, protože je na středové konzole. Automobilka ohlásila, že hlášení poruchy ABS zapracuje do systému Active Systems Warning, který hlásí poruchy aktivní aerodynamiky a podvozku a zapne omezovač na cca 100 km/h.

Aktivní bezpečnostní systémy vozu, jako jsou airbagy a automatické odpojení palivového vedení, fungovaly bezchybně a integrovaný bezpečnostní rám měl velký podíl na tom, že se jezdci nic nestalo. Byl dokonce schopen okamžitě vystoupit a uhasit malý požár způsobený ulomeným kusem karbonové karoserie, který přišel do kontaktu s rozpáleným výfukem. Hlavní samonosná karoserie a šasi jsou natolik v pořádku, že poslouží při přestavbě vozu.