Co je malé, to je milé. A co je lehké, to je zábavné.

K tomu, abyste se za volantem bavili, někdy nepotřebujete 350 koní, jako ve Focusu RS. Mnohdy nepotřebujete ani 250 koní, dokonce ani 150 koní. Stačí, když je máte v dostatečně lehkém autě. Důkaz místo slibů vidíte před sebou Britská automobilka Caterham právě uvedla na trh retro edici nazvanou Caterham Seven Sprint. Je založený na současném nejlevnějším modelu Seven 160, ale přidává spoustu retro prvků, paletu šesti historicky přesných odstínů laku z roku 1966 a 1967, prodloužené blatníky, dělená zadní světla, krémově lakovaná kola a vyleštěný tlumič výfuku.

Auto má práškově lakovaný ochranný rám a nápravy, úzké pneumatiky a motocyklový tříválec Suzuki o objemu 660 cm3 a výkonu skromných 80 koní. Zní to úplně směšně, ale auto váží jenom 490 kg, takže sprint na stovku zabere zhruba sedm sekund a především – v zatáčkách nemusíte příliš zpomalovat a stačí se soustředit na radost z jízdy.

Úzké pneumatiky zajistí, že budete sporťák dobře cítit v rukách a pětistupňová manuální převodovka završí kompletní balíček potěšení z ovládání stroje. Jen jeden problém tu je – Sprint je výrazně dražší než 160, v přepočtu vyjde na nějakých 890 tisíc, zatímco Seven 160 stojí půl milionu. Sprint je ale omezená série a vznikne pouhopouhých 60 kousků. I za vzácnost se platí…