Třetí generace je větší a modernější.

Dostala také výrazně vyspělejší víceprvkovou zadní nápravu a i nadále se bude vyrábět v českých Nošovicích. Vývoj probíhal kompletně v Evropě, protože tenhle hatchback má zacíleno právě především na evropské trhy, ovšem už teď je jasné, že kromě kombíku přijde ještě třetí verze – že by malý sedan pro východnější trhy? Uvidíme.

Nová i30 je delší a širší a nižší, rozvor se ovšem nezměnil. Zlepšila se aerodynamika, které pomáhají i aktivní klapky v masce chladiče, zvětšil se podíl vysokopevnostní oceli v nosných částech karoserie, která je tužší o celých 22%.

Vzhled auta se změnil opravdu docela dost. Příď se prodloužila a kapota zakulatila, nová diodová světla autu sluší, výrazná maska se také připojuje k moderním trendům a celkově auto vypadá méně korejsky a více evropsky. Kufr malinko povyrostl, ale v interiéru žádné rekordní hodnoty nečekejte. Mezi motory najdeme litrový tříválec, čtrnáctistovku s turbem i bez a naftovou šestnáctistovku ve třech výkonových verzích.