Audi představilo druhou generaci karosářské varianty Sportback pro modely A5 a S5.

Pětidveřová varianta Sportback u modelu A5/S5 mají mezi zákazníky velkou popularitu a není tak divu, že se s nimi potkáváme i u druhé generace. Sportback si totiž zachovává eleganci i jistou míru sportovního vzhledu, přitom je ale praktičtější.

Nová generace má zcela přepracovaný podvozek s nezávislým pětiprvkovým zavěšením vpředu i vzadu a je vybavena řadou asistenčních systémů, které mají usnadnit každodenní cestování – adaptivní tempomat, systém Stop&Go včetně asistentu pro jízdu v koloně (který funguje až do rychlosti 65 km/h), asistent pro vyhýbací manévry a asistent hospodárné jízdy, který pracuje i ve spolupráci s GPS a tím radí řidiči ohledně úsporné jízdy i v závislosti na okolním terénu a zvolené trase. Nechybí ani asistent pro jízdu v jízdních pruzích, sledování mrtvého úhlu, dopravních značek, nebo sledování aut blížících se z boku, pokud parkujete.

V interiéru je Audi ve srovnání s předchůdcem o 17 mm delší a o 11 mm širší v oblasti ramen předních cestujících. Prostor pro kolena se mezigeneračně zvětšil o 24 mm. Zavazadlový prostor má objem 480 litrů a je přístupný bezdotykově přes elektricky ovládané páté dveře. V nabídce nechybí ani možnost vyměnit běžné analogové přístroje za systém Virtual Cockpit s displejem TFT o velikosti 12,3 palce. Další možností je i průhledový displej, který promítá řidiči informace na čelní sklo. Infotainment Audi connect obsahuje MMI Navigation a MMI touch, flash paměť o kapacitě 10 GB, DVD mechaniku a dotykový displej o velikosti 8,3 palce a zákazníci se mohou těšit na tři roky bezplatných aktualizací map. Systém Smartphone interface je připraven na telefony s operačními systémy iOS a Android, sám připojí telefon k anténě automobilu a zajistí tak lepší příjem signálu. Umí i bezdrátové nabíjení, pokud ho podporuje mobil. Příplatkový hudební systém od firmy Bang & Olufsen nabízí nový trojrozměrný zvuk a zesilovač o výkonu 755 W a má 19 reproduktorů.

Základní nabídka motorů obsahuje dva benzínové TFSI a tři naftové TDI o výkonech v rozmezí 190 až 286 koní. Nechybí ekologická verze G-Tron s pohonem na zemní plyn. Na výběr je manuální šestistupňová převodovka, sedmistupňový dvouspojkový S tronic nebo osmistupňový automat tiptronic. Pohon jde buď na zadní, nebo na všechna kola přes systém Quattro.

Sportovní varianta S5 pak nabídne přeplňovaný šestiválec s výkonem 354 koní a točivý moment 500 Nm. Na stovku se dostane za 4,7 sekundy a maximálka je elektronicky omezená na 250 km/h. Systém Quattro je pro něj standardem.