Zdají se vám SUV příliš pozérská?

Přestože segment SUV a větších crossoverů je stále velmi oblíbený, automobilky se začínají opět věnovat modelům, které dokáží nabídnout praktičnost SUV, ovšem bez zbytečně zavalité karoserie a mnohdy trochu arogantního vzhledu. Ano, zvýšené kombíky s pohonem všech kol, jejichž průkopníkem bylo třeba Audi A6 Allroad, nebo ještě starší Subaru Forester (než se z něj stalo SUVčko).

Do hry teď vstupují další dvě značky. První z nich je Volvo, které přichází s oplastovanou a mírně zvednutou verzí nového kombíku V90, tentokrát s dodatkem Cross Country. Duchovně navazuje na V70 Cross Country z roku 1997, které jela podle podobného receptu. Nová V90 má podvozek zvýšený o nepřehlédnutelných 60 mm a plastové ochranné prvky kolem blatníků, prahů i nárazníků. Musím říct, že se mi docela líbí.

Kromě obvyklých soupeřů (např. Allroad) se ovšem vynořil i jeden nový. Mercedes představil kombík třídy E ve verzi All-Terrain – abych byl upřímný, asi vás nemám moc čím překvapit – i Éčko All Terrain má plastové nástavce prahů a blatníků, pozměněné „drsnější“ nárazníky a o něco zvýšenou světlost. Zkrátka, recept se nemění. Světlá výška se v tomto případě dá měnit pomocí stavitelných tlumičů a systému jízdních režimů a to v rozsahu 121 až 156 mm. Ve srovnání s běžným éčkem je auto vyšší o 29 mm. Zpočátku bude k dispozici výhradně ve verzi E220d 4MATIC s nafťákem o výkonu 194 koní, ale přijdou i další, silnější verze.