BMW konečně odhalilo novou, již sedmou generaci sedanu řady 5.

Vzhled se změnil pouze mírně, ale doprovází ho velká řada důležitých technických změn a inovací. Použití vysokopevnostních ocelí, hliníku a magnézia se například zasloužilo o úbytek hmotnosti přes 60 kg. Přední světla teď zabíhají až k chromovým rámečkům typické ledvinkovité masky, což příď opticky rozšiřuje, v samotné masce jsou aktivní lamely, které buď pouštějí více vzduchu k chladiči, nebo se zavřou a zlepší aerodynamiku přídě. Pětka se prodloužila o 30 mm a má i o trošku delší rozvor, což ocení zejména cestující na zadních sedadlech, kde přibylo pár centimetrů pro kolena.

BMW bude do nové pětky montovat dva nové motory, oba s osmistupňovou automatickou převodovkou a za příplatek i s pohonem všech kol xDrive. Prvním motorem je přepracovaný dvoulitrový benzínový čtyřválec o výkonu 250 koní pro model 530i, vrcholnou motorizací pak prozatím bude přeplňovaný řadový třílitrový šestiválec o výkonu 340 koní, který auto rozjede na stovku za 4,9 sekundy a dostane označení 540i. Vzhledem k nižší hmotnosti a přepracovanému podvozku se čekají i lepší jízdní vlastnosti, ale na to si budeme muset ještě počkat.