Škoda, že na silnice tyhle dvě krásky nikdy nevyjedou…

V americkém Las Vegas začal každoroční veletrh úpravců automobilů zvaný SEMA. Nepředstavujte si ovšem tunerskou párty, jak jí možná znáte z našich končin – tady se jedná i skutečně profesionální stavby, mnohdy šílené, často tak dobré, že bychom je okamžitě chtěli do sériové výroby a téměř bez výjimky technicky dokonale dotažené. A nejsou to jen firmy zabývající se úpravami aut, ale i samy automobilky, kdo na tomhle veletrhu odhaluje koncepty. Příkladem budiž Mazda, která už loni přivezla dva krásné koncepty své sportovní MX-5 – a letos na nich staví dál. Respektive aspoň na jednom z nich.

První Miata je totiž Speedster – tedy odlehčený otevřený sporťák bez čelního skla. Sklo totiž něco váží, stejně jako jeho rám, boční okna a spousta přidružených věcí. Přestože Speedster dostal zadní ochranný rám, jeho celková hmotnost klesla oproti sériové Miatě o celých 158 kg na fantastických 891 kg. Motor sice není nijak upravený, ale výrazně vylepšený poměr výkonu a hmotnosti udělá na zatáčkovité silnici pro tohle auto zázraky. Vzadu najdete otevřenější výfuk, v blatnících lehká kola RAYS 57, sériový podvozek byl vyměněn za nastavitelný.

Druhý koncept se jmenuje RF Kuro. RF je poslední verze Miaty, která má pevnou skládací střechu typu targa a v Americe už je k dostání. Kuro je japonské slovo pro tmavě grafitovou barvu, kterou je vůz opatřen. Krom polomatného kabátu má auto podvozek a brzdy ze závodní Mazdy MX-5 Global Cup, upravený výfuk, který přidává zhruba 7 koní a trochu jiný interiér.