Sedmá generace Golfu stále udržuje popularitu a vysoké prodeje. I tak ale neuškodí jej tu a tam omladit. Nic zásadnějšího ale nečekejte.

Ona je to ostatně taková tradice – proč výrazněji měnit něco, co skvěle funguje? Volkswagen Golf je německým bestselerem už od roku 1974. Prodává se jak teplé housky a všechny generace mají své fanoušky. Jelikož se u něj ale automobilka velmi snaží, jedná se (téměř) vždy o výborný automobil. Během jednotlivých generací jej tedy ani není potřeba výrazně měnit a jednotlivé facelifty jsou takřka neviditelné. Snad jen znalec rozeznal větší nárazníky u druhé generace nebo lakované lišty u té čtvrté.

Teď se představil facelift sedmé generace a laik opět holým okem nepozná, co se změnilo. Vzhledové úpravy se totiž vlastně týkají jen světel: v předních jsou nové diodové pruhy ve tvaru písmene L, které navazují na masku. Nový je také tvar nárazníku pro variantu R-Line, která je podobná sportovnímu modelu GTI. Zadní svítilny jsou kompletně LED-diodové, koncovky výfuku jsou nově chromované.

Největší novinka je asi pod kapotou, kde dosavadní 1.4 TSI doplnila nová jednotka 1.5 TSI EVO o výkonech 130 a 150 koní s točivým momentem 200 nebo 250 Nm (od 1500 otáček). Silnější varianta je vybavená systémem Active Cylinder Management a turbodmychadlem s variabilní geometrií lopatek. VW slibuje spotřebu 4,9 l/100 km. Slabší verze by měla konzumovat jen 4,6 l/100 km a bude vybavená funkcí volnoběžky při sundání nohy z plynu. Sportovní GTI má nově výkon 230 koní už v základu. Tím se doposud pyšnila jen verze Performance se samosvorem, která má nyní 245 koní a 350 Nm.  Do důchodu míří šestistupňové DSG, po faceliftu už koupíte pouze jejich sedmistupňové modernizované verze.

Uvnitř je nový digitální přístrojový štít Active Info Display po vzoru většího Passatu s úhlopříčkou 12,5 palce. Ten umí zobrazovat několik motivů – navigaci, rádio, telefon a palubní počítač. Uprostřed je také nový displej o velikosti 9,2 palců a pokud si připlatíte za nejlepší verzi Discover Pro, bude reagovat i na vaše gesta. Navíc půjde celý automobil propojit a nastavovat přímo přes váš telefon. Mezi standardními bezpečnostními systémy pak vyčnívá City Emergency Braking, tedy přednárazové brzdění, stabilizace přívěsu a monitoring dopravních zácp a chodců.

Ano, je to nový Golf a přece to na něm není poznat. Ono je ale strašně těžké vylepšovat něco, co funguje. Nemůžete odradit stávající fanoušky tím, že byste naopak něco zkazili. Sami víte, jak otravné je, když Facebook jednou za tři roky přehodí tlačítka zleva doprava. Golf tak i po modernizaci zůstává takový, jaký ho chceme a jak ho milujeme. A tak je to nejspíš správně.