Když se šetří gramy, stranou jde i samosvor…

Nejsilnější verzí malého sportovního Lotusu Exige byl dosud model s přídomkem Sport 350. Teď ale přichází verze Sport 380, která je lehčí, výkonnější a ostřejší. Jak jste asi uhodli, výkon vzrostl na 380 koní. U auta, které váží pouhých 1110 kg je to skutečně pořádná nálož. Oproti předchozí verzi se podařilo uspořit 26,3 kg – ano, Lotus počítá i desetiny. Lithiová autobaterie ušetřila 10,3 kg, titanový výfuk, karbonový střešní panel a zadní kapota srazily dalších 10 kilo, ale šetřilo se naprosto všude – zadní čelo je například lehčí o 300 gramů.

Výsledkem je nižší těžiště, nový aeropaket zase zvýšil přítlak při maximální rychlosti 286 km/h na 140 kg. Zrychlení na stovku trvá jen 3,7 sekundy, manuální šestistupňová převodovka má odhalená táhla, pokud si objednáte automat, dostanete pod volant pádla z kovaného hliníku. Za příplatek jsou také nastavitelné tlumiče Nitron a stabilizátory Eibach. Zajímavé je, že auto nemá samosvorný diferenciál, asi by byl příliš těžký. Tohle není auto na driftování, ale na čistou stopu. Cena přesahuje 2,1 milionu Kč, což staví Exige do pozice přímého soupeře Porsche 718 Cayman S.