Moc toho zatím nevíme, ale aspoň něco…

Ford včera nejdřív nechal „uniknout“ jednu fotku a večer v Kolíně nad Rýnem slavnostně představil novou generaci modelu Fiesta. Kromě nového, ještě trochu zaoblenějšího designu toho ovšem do světa příliš mnoho nevypustil. Zástupce automobilky oznámil, že Fiesta bude k mání ve čtyřech výbavách – špičkovou Vignale doplní sportovní ST-Line, stylová Titanium a crossoverovým stylem ovlivněná Active, která bude mít zřejmě i mírně vyšší světlou výšku.
2017-ford-fiesta-range

Fiesta se mírně zvětšila a ačkoli není přesně známo o kolik, největší nárůsty bych očekával v interiéru. Naznačil to totiž už model Ka+, který je zvenčí sice o něco menší, než dosavadní Fiesta, ale uvnitř má prostoru víc. Nová Fiesta se tedy nutně musí posunout „výš“, aby si obě auta vzájemně nekonkurovaly.

Fotografie interiéru dokládají výrazně zásadnější změny, než máte možnost vidět zvenčí. Zejména materiály vypadají o poznání hodnotněji, palubní desce pak vévodí obrazovka infotainment systému SYNC3 (zaplaťpánbu za něj, předchozí „dvojka“ byla pro Ford skutečně bolavým místem, byla pomalá a nepřehledná). Možná je to tím, že jsem minulý týden řídil Peugeot 2008, ale palubní deska a středová konzola nové Fiesty se mi zdají poměrně výrazně „inspirovány“ právě zmíněným francouzem. Jenom se Ford vyhnul malému volantu a hliníkové řadící páce, což je jen dobře. Zdá se také, že nejnáročnější zákazníci si budou moci připlatit za hudební systém Bang & Olufsen.

2017-ford-fiesta-vignale

Co se týče motorů, zatím toho moc nevíme, lze ovšem předpokládat, že se v nabídce objeví litrový tříválec EcoBoost. U něj dojde v nejbližší době ke změnám: měl by totiž dostat systém deaktivace válců – v tomto případě lépe řečeno „deaktivace válce“. Když nebude motor pod zátěží, bude umět odpojit jeden válec a palivo dál posílat jen do dvou, čímž by se mělo uspořit další palivo…

Update:

Tak už máme info i o motorech a další technice. Litrový tříválec EcoBoost bude k mání ve třech výkonových verzích (100, 125 a 140 koní), pro méně náročné bude atmosférická tříválcová jedenáctistovka (70 a 85 koní) a příznivci nafty budou moci vybírat mezi patnáctistovkou TDCi o výkonu 85 a její silnější 120 koňovou variantou.

Přesné rozměry pětidveřového vozu jsou: délka 4040 mm (nárůst o 71 mm), šířka 1738 mm (+12 mm) a rozvor 2493 mm (+4 mm). Karoserie je ve zkrutu tužší o 15% a díky elektronickému vektorování točivého momentu se o 10% zlepšila přilnavost v zatáčkách. K mání bude spousta elektronické výbavy, kromě už zmíněného systému SYNC3 také armáda senzorů, radarů a kamer, které obsáhnou prostor až 130 metrů daleko před vozem. Rozeznají auta i chodce a to ve dne i v noci. Parkovací asistent dokáže auto sám zastavit, než nacouváte někomu do nárazníku a výše zmíněný systém Bang&Olufsen bude mít výkon 675 wattů.