Čtyřdveřové GT posouvá korejskou automobilku směrem k prémiovému segmentu.

Jedna Kia Stinger už tu byla – koncept GT4 Stinger jsem viděl na autosalonu v roce 2014, mluvilo se o tom, že má nakročeno k sériové výrobě a já z něj byl poměrně nadšený. Dvoudveřové kompaktní kupé s pohonem zadních kol, to by se mi bývalo líbilo. Jenže současný Stinger navazuje spíš na ještě starší koncept Kia GT z roku 2011. Tehdy vypadal neproveditelně futuristicky (alespoň pro korejskou automobilku), ale dnes, šest let poté, se mu sériová verze docela podobá. Alespoň tedy zvenčí, ale interiéry konceptů jsou vždycky hodně na efekt.

Kia Stinger sice nemá proti sobě otevírané dveře, ale stylová splývavá silueta jí zůstala. Z profilu trochu připomíná některé Jaguary a najdete v ní i nádech Audi A7, ale agresivně členěná příď nemůže patřit ničemu jinému, než právě Kie. 4,8 metru dlouhé „čtyřdveřové kupé“ (ach jo, tohle spojení fakt nesnáším) má také velmi dlouhý rozvor (2,9 metru), takže se dá očekávat, že uvnitř bude dost místa na nohy. S místem nad hlavou v zadní řadě je to ovšem u všech aut s takhle splývavou střechou ošemetné.

Pod kapotou budou dva motory, základ tvoří přeplňovaný dvoulitrový čtyřválec o výkonu 255 koní a točivém momentu 353 Nm, Stinger GT pak bude pod kapotou skrývat vidlicový šestiválec Lambda II o objemu 3,3 litru, výkonu 365 koní a točivém momentu 510 Nm. Vzhledem k tomu, že oba motory přes osmistupňový automat pohánějí zadní kola (čtyřkolka bude za příplatek, manuál naopak vůbec nebude), by to mohlo znamenat velké věci.

Aby nedošlo k mýlce – velký výkon a zadokolka ještě nemusí automaticky znamenat skvělé auto. Stačí si vzpomenout na šestiválcové Hyundai Genesis Coupe, které se na první pohled zdálo velmi zábavné, ale na ten druhý jste zjistili, že jeho jízdní vlastnosti jsou neohrabané, auto se nedá jemně ovládat a je trochu humpolácké. Stinger ale strávil velmi mnoho času na Nordschleife, kde prototypy najezdily více než 10 000 km. A jeden z nich prý dokonce přes 20 tisíc. Ani to ještě nemusí být záruka dobrého podvozku, zejména pokud se budeme bavit o výsostně důležitém kompromisu mezi jízdními vlastnostmi a jízdním komfortem, ale dává to jistou naději. Stejně jako informace, že u modelů s pohonem zadních kol je zcela vypínatelná stabilizace a mají mechanický samosvorný diferenciál… Takže uvidíme.

Automobilka se nebojí srovnání, při vývoji a ladění motorů si za benchmark dávala především BMW a v interiéru nešetřila luxusními prvky. Opět – po prozkoumání luxusního sedanu Hyundai Genesis druhé generace, kde například zlobilo kožené obšití řadící páky, si raději počkám, až se do auta reálně posadím, ale na fotkách vypadá interiér k světu.

Kia použila spoustu vysokopevnostní oceli, takže karoserie je tuhá. Tuhost byla pro vývojáře důležitější než odlehčování, auto s dvoulitrem váží 1640 kg, šestiválec se čtyřkolkou a výbavou má až 1800 kg. To pomáhá i velmi dobrému odhlučnění. Motor prý skoro nebyl slyšet, takže Stinger dostal aktivní zvukový systém, který přilepšuje zvuk pohonné jednotky, zejména ve sportovním režimu. Asi si na tyhle věci zkrátka budeme muset zvyknout. Výfuk prý bude laděný docela nahlas – ale jen pro Americký trh, v Evropě se kvůli regulacím dočkáme tiššího.