Turbo nahradilo kompresor.

Minulý týden jsem testoval nejsilnější SUV od Audi – model SQ7. Teď tu mám zprávu o jeho o trošku menším sourozenci – SQ5.

Na autosalonu v Detroitu byla totiž představena už jeho druhá generace a změnil se nejen vzhled, ale i technika. V hranatější karoserii, opatřené agresivnějšími spoilery a dalšími doplňky už nehřmí třílitrový šestiválec s kompresorem, ale nový třílitrový šestiválec s turbodmychadlem. Výkon i točivý moment vzrostly, nové hodnoty zní 354 koní a 500 Nm. Stačí to na sprint na stovku za 5,4 sekundy, maximálka je elektronicky omezená na 250 km/h.

SQ5 dostane novou sportovní verzi adaptivního vzduchového podvozku, který bude o 30 mm nižší, než standardní ocelové odpružení. Za příplatek bude aktivní zadní diferenciál, takže by to mohla být docela zábava.