Nová platforma, nový motor, nový luxus.

Lexus v Detroitu představil zbrusu novou, v pořadí již pátou generaci své vlajkové lodi, modelu LS. Už tak monumentální sedan opět trochu povyrostl, je nižší a širší a pochopitelně dostal novou, ostře a zajímavě řezanou příď, jakou mají ostatní Lexusy. Stojí na platformě GA-L, kterou mělo jako první silné kupé LC500 a uvnitř by mělo být i při jízdě absolutní ticho. Pomáhat tomu bude mimo jiné i aktivní systém, vysílající do reproduktorů šum s opačnou fází, než má hluk v kabině. V pár autech už jsem podobný systém zažil a funguje to docela dobře. V takhle nadpřirozeně tichém interiéru pak jistě vynikne příplatkový audiosystém Mark Levinson s 3D surroundem, několika zesilovači, reproduktory ve stropě a bůhvíkde ještě, který poskytne zvukovou kvalitu hodnou skutečných audiofilů.

Pod kapotou je zbrusu nový šestiválec o objemu 3,5 litru se dvěma turbodmychadly a výkonem 415 koní. Točivý moment je 600 Nm a obě hodnoty jsou podstatně lepší, než u předchozího osmiválce. Nový motor je spojen s desetistupňovým automatem a měl by tedy umět docela příjemnou spotřebu a zároveň akceleraci na stovku za 4,5 sekundy. Čekat můžete i takové funkce, jako automatické zvýšení světlosti (vůz má adaptivní odpružení s měnitelnou výškou) a rozevření sedaček, aby se pasažérům lépe nastupovalo a vystupovalo.