Současný Civic Type-R se v showroomech moc neohřeje.

Jelikož byl představen téměř na sklonku deváté generace, Honda poměrně brzy vypustila skicy jeho nástupce. Aktuální Type-R se dokázal dostat na špičku celé kategorie. Je to stále jen ostrá předokolka, ale v mnoha magazínech jí srovnávají s Focusem RS, který nasadil pohon všech kol. Je jedovatá, pekelně rychlá a proklatě funkční (a také výrazně „zkrášlená“ sportovními doplňky). Jenže po dvou letech má být konec.

Už příští rok se totiž představí nový Civic Type-R postavený na desáté generaci. Tedy, slovo „představí“ není správné, protože jeho přibližnou podobu už pár měsíců známe a opět je to vzhledově „hodně vytuněný“ hatchback.

Spekulovalo se o pohonu všech kol, ale to zástupci automobilky popřeli. Správný ostrý Civic byl vždycky předokolka a tak to také zůstane. Pod kapotou se toho také moc nezmění, přeplňovaný dvoulitr projde další evolucí a jeho výkon by se mohl nově vyšplhat na 320 koní. Díky tomu udrží krok i s ostrými hatchbacky koncernu Volkswagen.

Ovšem poněkud rozpačitější už jsem z prohlášení o převodovce. Samozřejmě chci manuál, jako každý správný fanoušek Hondy, a měl bych se jej i dočkat. Ovšem chápu a uznávám, že v dnešní době prodělaly automatické převodovky velký pokrok a nejsou už to vždycky nástroje k ředění řidičských požitků. Vzhledem ke kupní síle v USA a Asii se tedy pro Type-R počítá i s automatem. I to jsem v první chvíli nepovažoval za špatnou zprávu, vždyť moderní dvouspojkové převodovky fungují leckdy opravdu výborně. Místo toho ale automobilka mluví o bezestupňovém CVT s plynule měnitelným převodem. Tak uvidíme, jestli tohle je opravdu ta správná cesta, i když mnohokrát nás Honda přesvědčila, že její kontroverzní řešení nejsou špatná cesta. Musí to ovšem pochopit i zákazníci, jinak to dopadne jako typ CR-Z.

pozn. red. Je to nesmysl! CVT do sportovně laděného hot-hatche nepatří a bude to průšvih, dejte na má slova! HK 😉