Tohle je nefalšovaný kus automobilové historie.

Je až neuvěřitelné, že tenhle kousek skutečně jde do aukce. Představte si, že by třeba Škodovka prodávala první vývojový prototyp staré Octavie, nebo něco takového, to by u nás bylo prostě nemyslitelné. Takové věci zůstávají v muzeu.

Chevrolet si to ale nemyslí a tak se tohle auto objeví v aukci Barrett-Jackson ve Scotsdale. Zkratka CERV znamená Chevrolet Engineering Research Vehicle, je to tedy něco jako vývojový prototyp, na kterém si Chevrolet zkoušel nejrůznější věci. Mezi lety 1959 a 1960 ho nechal postavil slavný vývojář Zora Arkus-Duntov, jako plně funkční prototyp závoního vozu s motorem uprostřed. Sloužil jako vývojová mula pro nejrůznější technické skupiny a výrobní postupy, které byly později použity při výrobě prvního Chevroletu Corvette.

Technický návrh vozu měli na starosti Larry Shinoda a Tony Lapine a původně v něm byl osmiválec smallblock o objemu 4,6 litru a výkonu 350 koní. Byl ale vyrobený ze značné části z magnésia a hliníku, takže vážil všehovšudy 158 kg. Právě na tomhle autě inženýři odzkoušeli vstřikování paliva pro smallblocky. Později byl vyměněn za hliníkový smallblock o objemu 6,2 litru se vstřikováním Rochester a vyměnil původní kola za disky a pneumatiky ze závodních vozů Indycar. Karoserie prodělala aerodynamické úpravy a vůz pak dosáhl nejvyšší rychlosti 331 km/h. Já ho potřebuju, taky ho potřebujete?