Škodovka nám servíruje rovnou dvě nové verze Kodiaqu.

Jedna se mi docela líbí a druhá moc ne – a můžete dvakrát hádat, která je která. Kodiaq Scout je SUV, které se tváří ještě o trošku terénněji, než v základu. Ke cti této verzi budiž řečeno, že bude k dispozici výhradně s pohonem všech kol a s funkční ochranou převodovky, motoru a podvozku. V základu bude mít 19palcová kola se speciálním designem, stříbrné kryty vnějších zpětných zrcátek a pár dalších stříbrných lišt a doplňků.

V systému volby jízdních režimů přibude položka Off-Road, který například zpozdí reakce ABS, aby si kola při brzdění v sypkém terénu mohla před sebe nahrnout potřebný klíny hlíny/sněhu/štěrku. Kodiaq Scout bude k dispozici s motory 1.4 TSI, 2.0 TSI a 2.0 TDI ve dvou výkonech.

Druhou verzí je Kodiaq Sportline. Já vím, že Kodiaq RS už je potvrzený a ve světle rychlých crossoverů a SUVček, která se začínají stavět napříč všemi automobilkami to ani není nijak překvapující, ale opravdu potřebujeme SUVčko, které se „tváří sportovně“? Protože to je přesně to, co Sportline dělá – žádná technika pod kapotou se nezměnila, jde jen o agrsivnější přední nárazník, pár černých lišt, dvacetipalcová kola (za příplatek, jinak tam budou devatenáctky) a dvojici koncovek výfuků pod zadním nárazníkem – které jsou ovšem falešné, protože výfuk ústí pod autem a není vidět.

Nechápejte mě špatně – na trochu změněném designu není vlastně nic špatného (akorát tedy ty výfuky mi přijdou trochu jako šaškárna) – vadí mi především to označení Sportline. Auto, které už ze své podstaty nemůže být jakkoli sportovní (protože je prostě moc velké, vysoké a těžké), pár plastů sportovnějším opravdu neudělá. Ten Scout tam má aspoň tu ochranu podvozku, tady dostanete akorát grafický g-metr, asi abyste viděli, že nějakých zásadních sportovních výkonů se skutečně dosáhnout nedá… A desetibarevné noční osvětlení interiéru.

Mimochodem, ten Kodiaq RS bude mít pod kapotou nafťák, takže… No, aspoň by snad měl mít minimálně 240 koní a 500 Nm, jako v Passatu, možná i trochu víc.