Mercedes tropí hlouposti.

Nejen, že pořád ještě dokáže nacpat obrovské osmiválce i do svých menších modelů, ale možná si vzpomenete na naprosto nesmyslnou šestikolovou verzi terénního modelu třídy G, tedy Gelandewagenu. A pozor, aby nedošlo k mýlce – jsou to nesmysly, ale já je naprosto miluju a nesmírně si Mercedesu vážím za to, že tam nejsou suchaři a že se něco takového v dnešní době odváží prodávat.

No a teď je tu další šílenost, tentokrát ze superluxusní stáje Mercedes-Maybach. Pokud ale čekáte dlouhou megapohodlnou limuzínu, jste vedle. Model se totiž jmenuje Mercedes-Maybach G650 Landaulet – takže je to „zase“ terénní Géčko. Tentokrát má sice jen tradiční čtyři kola, ale zato je prodloužené o víc než půl metru, aby se dozadu místo tradiční relativně spartánské lavice vešly dvě individuální sedačky s masážními funkcemi a polohováním málem jako u zubaře.

Mezi sedadly je středová konzola s držákem, který udrží vaše nápoje studené či teplé, před sedadly jsou dvě obrazovky, k dispozici jsou dva sklápěcí stolečky, prostor řidiče může být oddělen neprůhledným sklem a protože jde skutečně o Landaulet, celá zadní část střechy se dá stáhnout, zůstanou jen rámy bočních dveří.

A teď to nejlepší – nejen že je G650 stejně nazvedaný, jako G63 6×6 a G500 4×4 na druhou a má tedy světlou výšku famózních 45 cm, ale pod jeho kapotou najdete – dobře poslouchejte – 6,5 litrový vidlicový dvanáctiválec se dvěma turby, poskytující výkon 630 koní a točivý moment 1000 Nm. Bude vyrobeno pouze 99 kusů a ačkoliv přesnou cenu zatím nikdo neví, bude prý dražší, než šestikolová verze. A ta stála 12,5 milionu.