Bez střechy je možná ještě krásnější.

Italská automobilka Pagani uvedla na trh novou verzi modelu Huayra – otevřený Roadster. A světe div se, podle mě je krásnější, než klasická uzavřená verze. Ta mi totiž po expresivní Zondě přišla tvarově trochu nudná. Možná to dělá modře probarvený karbon karoserie, spíš to bude nádherně složité tvarování zadní části, ale zkrátka to funguje. Funguje nadále i aktivní aerodynamika, která při vyšších rychlostech v zatáčkách zvedá a sklápí různé aerodynamické plochy na přídi i na zádi. Možná je to jen mnou, ale Huayra v téhle verzi už zase začíná být „plakátovým supersportem“, prostě autem, které byste si pověsili do svého dětského pokojíčku.

Huayra Roadster má silnější motor než kupé: dvanáctiválec Mercedes laděný od AMG speciálně pro Pagani má 775 koní a 1000 Nm a je spojený se sedmistupňovou převodovkou. Možná přijde ještě silnější verze BC, mohla by mít až 800 koní. Výkon navíc ovšem rozhodně není potřeba kvůli hmotnosti. Roadstery sice často kvůli výztuhám přiberou, jenže Huayra to má naopak – je o 80 kg lehčí než uzavřené auto a navíc je i tužší ve zkrutu, má totiž karbontitanovou konstrukci nového složení. Celé auto tak váží 1280 kg, tedy o čtvrt tuny méně, než má základní Škoda Fabia… Vyrobeno bude 100 kousků a jeden bude stát necelých 62 milionů korun.