Konec spekulací, Velar je tu.

Velikostí zapadne mezi modely Evoque a Range Rover Sport, bude tedy přibližně stejně velký, nebo možná o kousek větší, než Land Rover Discovery Sport. Každopádně je v porovnání se svými soukmenovci delší a nižší a bude plnit funkci stylového křížence pro především silniční použití. Potvrdily se nedávné domněnky, že je založen na platformě vloni představeného Jaguaru F-Pace, což je dobrá zpráva, protože F-Pace je jízdně velmi podařené auto. A to jméno? Velar byl název vůbec prvního prototypu Range Roveru z roku 1969.

Použití platformy Jaguaru F-Pace zároveň znamená, že se Velar trochu vymyká a na rozdíl od „pravověrných“ terénních Range Roverů bude spíš crossoverem. Bude tak čelit konkurenci všech těch BMW X5, Mercedesů ML, Audi Q7, Volv XC90 a jim podobných. Zase to ale není tak, že by byl v terénu úplně ztracený, zůstane mu výškově nastavitelný podvozek i pohon všech kol. Jen bude zkrátka určený především na silnici. Uvidíme, jak to nakonec dopadne, každopádně design je skutečně luxusní a vnitřek se dvěma desetipalcovými displeji na středové konzole vypadá fantasticky.