Pátá generace „tajpru“ je ready.

Tohle není koncept! Nebudeme čekat další dva roky jako minule! Tohle je opravdu sériová verze (dobře, předsériová, má výrobní číslo 00000) a začne se prodávat ještě v letošním roce. Evropská verze bude mít výkon 320 koní, samosvorný diferenciál mezi poháněnými předními koly, adaptivní tlumiče, výkonné brzdy Brembo a systém volby jízdních režimů s polohami Comfort, Sport a +R. Mluví se o tom, že možná dostane i automatickou převodovku s plynule měnitelným převodem, ale pouze jako příplatek, v základu naštěstí zůstává šestistupňový manuál.

Špatná zpráva je, že pokud vám současný Civic Type-R přijde až příliš komiksově tunerský, tak s tím novým si ale ani trochu nepomůžete. Však se podívejte – je snad ještě divočejší, vzadu má TŘI výfuky, přičemž ten prostřední má menší průměr, karoserie vypadá trochu jako kosmická loď, kterou někdo rozsekal sekerou, karbonové lízátko vpředu se bude bezvadně urážet o obrubníky a na zadním křídle by se dala vyžehlit košile. Ale ono to k ostrému Civicu asi už tak nějak patří.

Důležitá novinka, která by potenciálně mohla hodně vylepšit jízdní vlastnosti Civicu – vzadu je místo jednoduché torzky sofistikovanější víceprvkové zavěšení!

Montovat se bude jako ostatní verze Hondy Civic v anglickém Swindonu, ovšem turbený čtyřválec ve skutečnosti pochází z americké továrny Hondy ve městě Anna, Ohio. Cena zatím nebyla oficiálně zveřejněna, ale očekával bych to zhruba tak na úrovni Focusu RS, čili těsně pod milionem korun.