Technika se nemění, platíte jen za výbavu.

Příznivců značky Dacia je u nás skutečně mnoho a já některé z nich docela chápu – levná auta, která udělají nějakou tu základní práci a netváří se, že mají na víc, než ve skutečnosti mají, jsou sympatická i mně. Vždycky jsem ale tvrdil, že Dacia dává nejlepší smysl v základní verzi, protože připlácením za nadstandardní výbavu z ní stejně kdovíjak luxusní auto neuděláte.

Jenže Dacia se v poslední době právě tento trend snaží protlačovat. Nejprve přišel výbavový stupeň Stepway, které jednotlivé modely pomocí oplastovaných blatníků a nárazníků stylizoval do podoby crossoverů a teď přichází dokonce ještě jeho další nástavba. Původně se jmenuje Explorer, ale na českém trhu jí přejmenovali na Outdoor.

Jde o limitovanou edici, přestože automobilka neoznámila, na kolik kusů, případně čím jiným bude limitovaná. K dispozici bude pro modely Sandero, Logan MCV, Lodgy, Dokker a Duster, ale pokud se těšíte, že dostanete zvýšenou funkčnost či průchodnost terénem, zklamu vás. Balíček Stepway Outdoor je čistě designová záležitost, týká se nového šedivého, nebo v případě Sandera také oranžového laku, nových litých kol, drobných detailů v interiéru a čalounění ze dvou materiálů. Pokud tedy nutně potřebujete zaplatit víc peněz za laciné auto, nejlevnější Sandero Stepway Outdoor začíná na 276 400 Kč.

Osobně mi to připadá trochu jako tovární obdoba vesnického tuningu, kdy si majitel starého Favorita nalepí kolem světel pseudochromové samolepky. Pořád má stejného starého narezlého Favorita, jako většina ostatních, ale s chromovými proužky je najednou „větší king“.