Sice se neloučí úplně u nás, ale…

Nissan 350Z byl jedním z prvních silných sporťáků, které jsem ve své novinářské kariéře testoval. Bavil mě, byl to hrubián. V roce 2009 ho nahradil model 370Z, trochu uhlazenější a zaoblenější, ale pořád pravý a nefalšovaný klasický sporťák. Podle mě je koncepce dvoumístného kupé s motorem vpředu a pohonem zadních kol – alespoň co se zábavy za volantem týče – nepřekonatelná. Nicméně třistasedmdesátce už se pomalu blíží důchod a nad jejím vidlicovým šestiválcem o objemu 3,7 litru a výkonu 328 koní se stahují mračna. Pokud tahle legenda vůbec dostane přímého pokračovatele, můžeme očekávat menší objem, nebo dokonce hybridní systém.

Nissan ovšem ještě nic nevzdává a připravil speciální rozlučkovou verzi Heritage Edition s novými litými koly, žlutým lakem, černým pruhem přes kapotu a střechu a několika žlutými prvky v interiéru. Technika se nemění, kromě motoru tedy v autě zůstává i samosvorný diferenciál a šestistupňový manuál s funkcí automatických meziplynů – nebo za příplatek i automat. Nic moc převratného to tedy není, takže nás aspoň nemusí mrzet, že tahle speciálka je určená jen pro severoamerický trh.