Nové BMW M4 CS má nízkou spotřebu a emise.

Ne, nezbláznil jsem se já, údaje o spotřebě a emisích jsou hned v první řádce tiskové zprávy. A pak se o nich píše ještě dvakrát. Chápu, že je to asi nějaké euro-eko nařízení, ale zdůrazňovat to takhle u ostrého sportovního auta? Vážně???

Nicméně, pojďme k tomu důležitému. BMW dospělo k názoru, že mít jednu ostrou verzi od každého modelu prostě nestačí. Ke skvělému BMW M4 tedy před nedávnem přibyla i superostrá okruhová verze M4 GTS, ale ani to ještě není konec – teď se totiž představuje BMW M4 CS, což je zkratka běžně používaná pro clubsporty, sériová auta, se kterými se o víkendu často vyráží na klubové amatérské závody. Auto má o deset koní vyšší výkon, celkem to dává pěkných 460 koní a navíc je odlehčené o 32 kg. Není to moc, ale aspoň něco. Zasloužila se o to spousta dílů z uhlíkových kompozitů, včetně karbonové střechy, přední kapoty a tak dále.

M4 CS se nebude prodávat s manuálem, pouze s dvojspojkou DCT, která ale dokáže řadit pekelně rychle a ostře a v tomto případě má prodloužený sedmý stupeň, aby se lépe jezdilo po dálnici. Odlehčení přispěla také jednoduchá jednozónová klimatizace a minimalistický audiosystém, drobných úprav se dočkal podvozek i aerodynamika a díky tomu všemu se na Nürburgringu tenhle model řadí na půl cesty mezi běžnou M4, kterou předstihne o 14 sekund na kolo a drtivou M4 GTS, za kterou zaostá jen 10 sekund.