Konec čekání, nástupce Yetiho byl představen.

Odhalení se konalo ve čtvrtek ve švédském Stockholmu. Jak už bylo nějakou dobu jasné, trochu podivínskému, ale dobře zlidovělému jménu Yeti je konec – nový model se jmenuje Karoq. Název je to vymyšlený a prý vychází z dialektu obyvatel ostrova Kodiak a kombinuje slova „auto“ a „šíp“. Takže autošíp, hmmm…

Pro nás je ale důležitější, že technika je velmi blízká (skoro by se až chtělo koutkem úst utrousit slovo „identická“) nedávno představenému Seatu Ateca, který mě hned první jízdou přesvědčil o výborně naladěném podvozku. Karoq by prý měl být minimálně stejně dobrý, ale to teprve uvidíme. Nabízet se bude jak s pohonem všech kol, kde bude vzadu víceprvková náprava, tak jako předokolka, která si vystačí vzadu s vlečenou torzkou.

Mezi motory bude nejzajímavější zbrusu nová benzínová patnáctistovka TSI s automatickou deaktivací válců při nízké zátěži, která nahradí hojně využívaný motor 1.4 TSI. Samozřejmostí budou oblíbené dvoulitrové nafťáky, motor 1.6 TDI a základ bude tvořit benzínový litrový tříválec. Karoq oproti Yetimu naroste do šířky i do délky a také nabídne použitelnější kufr – 479-521 litrů podle posunutí zadních sedadel. Pokud si připlatíte za sedadla Varioflex, můžete je v případě potřeby zcela vyndat z auta. Jako první škodovka dostane digitální přístrojový štít, který známe z vozů Volkswagen a Audi. Nejvyšší stupeň infotainment systému (Columbus) nabídne částečné ovládání gesty – zkoušel jsem to už v Golfu, trochu to funguje, ale důležité je, že samotný systém je extrémně rychlý, přehledný a má displej špičkové kvality.

Zvenčí se Karoq designově podobá většímu Kodiaqu, což se nakonec vědělo už předem, ale poznáte je od sebe docela snadno. Přední nárazník je výrazně jiný, světla se nezužují, zadní lampy jsou úplně jiné a z profilu je auto nejen znatelně menší, ale především působí odlehčenějším dojmem.

Do prodejen přijde Škoda Karoq koncem září tohoto roku.