Ještě nevíme všechno… ale víme toho už docela dost!

Na oficiální představení nového Renaultu Megane RS si musíme počkat až na podzimní autosalon ve Frankfurtu, ale pár věcí přece jen do světa uniklo. Maskovaný prototyp se totiž prohnal po slavné závodní trati v Monacu, těsně před zahájením letošní Velké Ceny. Za volant předprodukčního kusu se posadil Nico Hülkenberg. Podle dostupných informací bude Megane RS k dispozici s dvojspojkovou automatickou převodovkou, ale oproti původním předpokladům naštěstí také s manuálem. To mi upřímně řečeno spadl kámen ze srdce, protože dvojspojka v Cliu RS mě mírně řečeno dost štvala a nad absencí manuálu jsem lomil rukama.

Motor automobilka zatím neupřesnila, ale je zřejmě celkem bezpečné předpokládat, že se pod kapotou objeví verze přeplňované osmnáctistovky, která pohání novodobou Alpine A110. Tam má něco přes 250 koní, v Meganu RS by se ovšem mohla dotknout až třísetkoňové hranice. Vzhledem k zamýšleným soupeřům by to nebylo nemístné. Nepotvrdily se ani spekulace o pohonu všech kol, Megane zůstane ryzí předokolkou, ale ve volitelné výbavě najdete systém aktivního řízení zadních kol, který by měl zvýšit mrštnost v zatáčkách. No, nevím, zatím jsem nenarazil na systém, který by byl nastavený přirozeně, ale uvidíme v první čtvrtině příštího roku.

Podívat se můžete i na video, kde se kromě nového Meganu prohánějí i historické monoposty od Renaultu.