Oficiální fotky evropské verze.

Od uvedení poslední generace Hondy Civic do představení její nejostřejší verze Type-R uběhla docela dlouhá doba. V generaci nové tomu ovšem bude jinak – nový Civic Type-R už je na světě, protože jeho vývoj probíhal souběžně s vývojem slabších verzí. Karoserie má splývavější záď než dosavadní verze, auto je delší, širší a nižší, ale divokého japonského designu neubylo – spíš naopak. Příď jako by někdo nasekal japonským mečem a vzadu najdete výrazný spoiler a trojici výfukových koncovek uprostřed zadního nárazníku.

Pod kapotou se skrývá další evoluční stupeň benzínového dvoulitru VTEC o výkonu 320 koní a točivém momentu 400 Nm. Civic Type-R s ním zvládne stovku za 5,7 sekundy a na dostatečně dlouhé rovince dosáhne rychlosti 272 km/h. Tyto hodnoty znamenají vrchol ve třídě hatchbacků a to není jediný rekord – ten další totiž Civic drží na Nürburgringu, kde s časem 7 minut a 43,8 sekundy vede tabulku sériových vozů s pohonem předních kol. Ano, Civic je stále ryzí předokolka a také má pořád výhradně manuální šestistupňovou převodovku. No sláva!