Větší, praktičtější a dobrodružnější C3.

Mluví se o něm jako o crossoveru, což podporuje i vzhled s vyšší světlou výškou, mohutnějšími nárazníky a oplastovanými blatníky… no, on to prostě crossover skutečně je – nicméně zároveň jde i o nástupce modelu C3 Picasso. Problém s Picassem je, že vozy tvaru krabicovitých MPVček už zkrátka netáhnou, v kurzu je dobrodružnější pseudoterénní vzhled.

Jak se dalo čekat, vzhled Aircrossu je výrazně ovlivněn poslední generací modelu C3, na které je založen i technicky. Trochu mě překvapilo, že nevyužívá módní prvek Airbump, takovou tu měkkou gumovou ochranu dveří, nicméně jinak si ho opravdu s jinou značkou nespletete. Rozdělená přední světla, čtyřpaprsková kola, barevně odlišená střecha a zrcátka, to všechno dodává autu spoustu charakteru (a samozřejmě se to dá dále „personalizovat“). Design se jistě nezavděčí každému, ale aspoň to bude zajímavé osvěžení na silnicích. A pokud jde o mě, pořád je hezčí, než třeba Nissan Juke, který tu divnost trochu přepísknul.

Aircross však sází nejen na nepřehlédnutelnost, ale i na praktičnost: v kufru má 410 litrů místa a po sklopení zadních sedaček dokonce velmi slušných 1289 litrů. Podlaha kufru je výškově nastavitelná, na palubě je kompletní sada bezpečnostní elektroniky, včetně head-up displeje, o zábavu se stará sedmipalcová dotyková obrazovka infotainment systému a k dispozici je i bezdrátové nabíjení kompatibilních telefonů. Citroën se nesnaží předstírat skutečné terénní schopnosti, takže C3 Aircross bude výhradně s pohonem předních kol. S nezpevněnými cestami pak pomůže nastavitelný trakční systém Grip Control a pomocník pro sjíždění kluzkých kopců.