Druhá generace je tu a ještě lehčí, než dosud!

Přiznám se, že jsem vždycky měl slabost pro kombíky, zejména pro ty sportovnější, se kterými v osmdesátých letech slavilo úspěch zejména BMW. Líbí se mi kombinace silného, schopného a zároveň prostorného auta. A právě takové teď představil Jaguar, dočkali jsme se totiž nové generace modelu XF Sportbrake. Stejně jako sedan využívá rozsáhlé know how automobilky v oblasti lehkých materiálů a díky celohliníkové konstrukci s horčíkovými prvky tak kombík váží pouze 1660 kg.

Pod kapotou bude řada dvoulitrových čtyřválců Ingenium a třílitrový naftový šestiválec. Velmi nepříjemná zpráva se ale týká nejsilnější benzínové verze Sportbrake S s úchvatným benzínovým šestiválcem o výkonu 380 koní. Ten se totiž vůbec nebude prodávat v zemích Evropské Unie a ani v samotné Anglii. Zda je to důsledek nesmyslných emisních požadavků, nebo něčeho jiného – nevím. Ale přijde mi to jako velká škoda.

Jinak jsem si ale jistý, že XF Sportbrake bude jezdit pěkně – rozložení hmotnosti je přesně 50/50, zadní odpružení je vzduchové s automatickou regulací světlé výšky a k dispozici budou i adaptivní tlumiče. Nový model nabízí full-LED světlomety, elektricky ovládané páté dveře a když si objednáte panoramatickou, 1,6 metru dlouhou celoprosklenou střechu, její roletku můžete ovládat gesty, tedy pouhým mávnutím rukou před vnitřním zpětným zrcátkem.