Menší MPV Golf Sportsvan nadále bojujíci klasikou proti crossoverům se dočkalo modernizace

V první generaci se ještě jmenoval normálně a vlastně docela trefně – Golf Plus. Přesně to vyjadřovalo, čím se od obyčejného Golfu lišil – spoustou prostoru navíc. Alespoň tedy v kabině pro posádku, protože kdo chtěl raději větší kufr, sáhl spíš po klasickém kombíku Variant. Teď už je třetím rokem na trhu druhá generace, která dostala pitomé jméno Sportsvan. Protože co je „sportovní“, je přece cool, takže když MPV přejmenujeme, asi ho budou lidí víc kupovat. Tedy ne v Čechách. Zatímco první model občas potkám, ten druhý jsem viděl v běžném provozu jedinkrát.

Tyhle blbosti ale nechme marketérům a pojďme se podívat, co je na Sportsvanu nového. Po klasických variantách Golfu se totiž i on dočkal faceliftu. Zvenku ho prozradí nové nárazníky a světlomety, které mohou být za příplatek plně LEDkové. Také zadní jsou z LED diod, to ovšem ve všech specifikacích. Na výběr bude 5 nových designů kol a nový odstín červené barvy Cranberry.

S motory ještě VW tajnůstkaří, ale prý se dočkáme dvou TDI a trojice TSI, z nichž výkonnější budou mít deaktivování válců. Takže je jisté, že půjde o nový motor 1.5 TSI Evo. Chybět nebude Traffic Jam Assist pro jízdu v zácpách se samočinným brzděním a zatáčením do rychlosti 60 km/h; Trailer Assist na monitorování a pomocném couvání s přívěsem a monitoring chodců.

Infotainment Discover Pro má nově dotykovou obrazovku 9,2 palce bez jakýchkoliv tlačítek, což se mi nelíbí ani u klasického Golfu. Pokrok ale nezastavíš. V interiéru pak zaznamenáte nový ozdobný pás a kvalitnější textilie na sedadlech a výplních dveří. Premiéra omlazeného modelu proběhne na nadcházejícím autosalonu ve Frankfurtu.