Začalo to blamáží s únikem fotek, ale teď už víme vše

BMW na letošní autosalon ve Frankfurtu přiveze novou generaci supersedanu M5. Ta vychází z aktuální generace a z vrcholu nabídky současné generace odsouvá model M550i. Designové žádné velké orgie patvarů nečekejte, ostatně o tom M5 nikdy nebyla. Prostě jen decentně naznačovala pravý potenciál decentními aerodynamickými prvky, většími koly a otvory v nárazníku. Vzadu jí pak demaskují čtyři koncovky výfuku, ale stejně budete při setkání přemýšlet, zda to není jen načančaná 530d v „eMpaketu“. Standardně má devatenáctky kola, za příplatek dostanete palec navíc.

A co že novou M5 pohání? V Mnichově jí dali do vínku vidlicový osmiválec 4,4 litru se dvěma turbodmychadly a výkonem 600 koní v rozmezí 5600-6700 otáček. Už od 1800 otáček pak máte k dispozici maximum točivého momentu 750 Nm. Na všechna kola tuhle sílu posílá osmistupňový automat. Manuálu i pohonu zadních kol u BMW odzvonilo, ale to jsme vás varovali už před časem. O výkon ale M5 nepřišla, na stovce je za 3,4 sekundy a když odstraníte omezovač na 250 km/h, dostanete auto až na 305 km/h.

Bojíte se nějakého „ale“, co? Například že bude nová M5 s těžkým pohonem všech kol vážit jak stádo mamutů, takže ten výkon bude k ničemu. Ale ne, má jen 1855 kg, což je méně, než předchozí generace (1945 kg). Ta nová dostala hliníkovou kapotu, plastovou střechu s výztuhami z karbonu. Když navíc připlatíte za karbon-keramické brzdy se zlatými třmeny místo modrých brzdičů a vrtaných kotoučů, ušetříte dalších 23 kg.

Nová M5 dorazí na německý trh v září zhruba za 3 miliony korun. Když ale budou zájemci chtít utratit dalších 600 tisíc, dostanou jeden ze 400 kusů limitky First Edition v tmavě červené barvě, kterou vidíte i na fotkách. Chybět nebude ani lepší výbava. První zákazníci se však svých aut dočkají až na jaře.