Konečně vypadá normálně.

Nissan představil novou generaci elektromobilu Leaf. Ten si stačil získat poměrně spokojenou skupinu zákazníků, je ale pravda, že v posledních letech už na své novější elektrické soupeře dost ztrácel. Nový model to má napravit.

Zaprvé má místo 30kWh akumulátoru 40 kWh a za příplatek dokonce 60 kWh. Ten větší by podle automobilky měl stačit k dojezdu až 378 km, reálně to bude kolem tří stovek, s menším akumulátorem zhruba 200 km. Zajímavé ale je, že 40 kWh akumulátor je ve skutečnosti lehčí, než baterky předchozího Leafu, protože používá modernější technologie. O samotný pohon se stará elektromotor o výkonu 110 kW, neboli 150 koní a točivém momentu 320 Nm. Nejvyšší rychlost je ovšem omezena na 144 km/h a zrychlení na stovku za 8,5 sekundy také není zázračné.

Designově se přitom nový Leaf tváří celkem sportovně. Zakulacená bublina, která do všech stran hlásala „hleďte, jsem eko elektromobil“ je minulostí, Leaf se svými tvary staví po bok ostatním Nissanům. Zajímavé je rekuperační brzdění, které při pouhém puštění pedálu akcelerátoru vyvine zpomalení až 0,2 g, takže při klidné jízdě ve městě nebude třeba vůbec šlapat na brzdu. Leaf také nabídne adaptivní tempomat schopný téměř samostatné jízdy v kolonách na dálnicích do rychlosti 100 km/h. Do prodeje Leaf přijde příští rok v létě.