Chce Volkswagen oklepat okovy konzervatismu?

Nejdřív to byl koncept, ale postupně se trochu zmírnil a ve Frankfurtu byla představena sériová verze. Malý crossover T-Roc používá techniku z Golfu, ale má trochu vyšší podvozek a výrazně expresivnější design. Tam, kde Golf chválím za kvalitu a dotaženost, ale stýskám si nad jeho konzervativností a vizuální nudou, nemohu u T-Rocu říct ani půl křivého slova. Otázka je, jak dlouho ta svěžest vydrží – nejednou jsme viděli auto, které vypadalo neuvěřitelně stylově a moderně, ale za čtyři roky už začínalo působit zastarale a „out“. Vzhledem k tomu, že oblíbenost crossoverů nejeví známky úpadku, ale může mít T-Roc před sebou světlou budoucnost.

Jak jsem psal, premiéra se odbyla ve Frankfurtu. Co ale na autosalonu nezaznělo a dozvěděli jsme se to až s mírným zpožděním, je motorová paleta. Při startu prodejů bude výběr ze tří motorových jednotek, základem je litrový tříválec o výkonu 115 koní s šestustupňovou manuální převodovkou a pohonem předních kol, na opačném pólu stojí benzínový dvoulitr o výkonu 190 koní a přiznivci nafty dostanou dvoulitrové TDIčko ve 150k verzi.

Oba silnější motory budou mít dvojspojkovou převodovku a pohon všech kol. Není ale všem dnům konec, samozřejmě přijdou i další motory, zejména naftová šestnáctistovka a také nejnovější koncernový přírůstek, benzínový motor 1,5 TSI Evo. České ceny zatím neznáme, ale přepočet z těch německých vychází zhruba od 530 tisíc za nejlevnější model, až po 840 za nejsilnější. Já osobně doufám, že bude T-Roc dobře jezdit, ale vzhledem k tomu, jak se Volkswagenu v poslední době daří ladit jízdní vlastnosti i podstatně větších SUVček, nemám velký strach.