Také tenhle koncept se chystá do Tokia.

Nenechte se zmást matnou černou barvou, podivnými světlomety, které vypadají jako na poslední chvíli přilepené izolepou a soustřeďte se na celkový tvar auta. Ano, Toyota GR HV Sports je v podstatě model GT-86 s trochu delší a zachmuřenější přídí, střechou typu targa a především hybridním pohonným systémem.

Příď má evokovat závodní hybridní vozy Toyoty (TS050) a v kombinaci s matně černým lakováním vypadá skutečně… zajímavě. Na světla bych si možná i zvyknul, ale spodní část nárazníku je rozšklebená snad až příliš. Akumulátory jsou prý namontované co nejvíc uprostřed auta, aby nenarušily vyváženost a hybridní pohonný systém by měl především přidávat výkon a až teprve pak šetřit palivo.

Ještě zajímavější je ale jiná věc: přestože vůz je vybaven automatickou převodovkou, řidič má možnost si volič přepnout do manuálního režimu a řadit klasicky v kulise tvaru H. Je to zajímavá věc, ale dovolím si pochybovat, že poskytne srovnatelný mechanický zážitek, zřejmě prostě půjde jen o takový joystick, který v každé poloze pošle převodovce signál, který stupeň má zařadit. A moc rád bych se mýlil, ale v případě hybridní Toyoty bych to viděl na převodovku CVT s uměle předprogramovanými převodovými poměry. Ale uvidíme, s čím Toyota nakonec přijde.

Každopádně startovací tlačítko ukryté uvnitř hlavice voliče převodovky je cool, to uznávám.