V Tokiu nebyla o krásné koncepty nouze.

Mazda přivezla rovnou dva. Jako první odhalila Vision Coupe Concept, který navazuje na dva roky starou studii RX-Vision. Designový jazyk Kodo se vyvíjí dál a dál a moc si nedovedu představit, že by se tohle auto někomu nelíbilo.

Nízké a tvarově štíhlé auto s dlouhatánskou přídí ctí zlatý řez, což je geometrický základ estetické vyváženosti, opět připomíná kupé, ale ve skutečnosti má i zadní pár dveří. Čisté křivky neruší žádné zbytečné zlomy, linky, či výstupky, nenajdete tu kliky, ani zpětná zrcátka. Interiér je podobně úchvatný – splývavý a minimalistický. Ozývají se spekulace o rotačním wankelově motoru, ale to je spíš zbožné přání – sama Mazda prohlásila, že wankel bude nadále používat pouze v hybridních vozech jako prodlužovač dojezdu na dobíjení akumulátorů (range extender).

Mazda sice naznačuje, že by podobné luxusní kupé či sedan chtěla vyrábět, ale i tak má k sériové výrobě blíž druhá představená novinka. Mazda Kai Concept je hatchback velikosti Mazdy3, ale daleko zakulacenější, rozkročenější a elegantnější. Buclaté blatníky působí docela dynamickým dojmem, který jen podporují koncovky výfuku na obou stranách výrazného difuzoru. Pod kapotou je prý nová generace motoru Skyactiv-X, což je připravovaný revoluční vznětový benzíňák, který by měl nabídnout o čtvrtinu nižší spotřebu a naopak o čtvrtinu vyšší točivý moment.