O maximálku se ještě nikdo nepokusil, ale zní to slibně…

Americká automobilka Hennessey se proslavila snahou postavit rychlejší sériové auto, než je Bugatti. Jejich minulá kreace, nazvaná Venom GT, měla části podvozku převzaté z Lotusu, karoserie vypadala jako zvětšený a protažený Lotus Elise, ale místo vyladěného čtyřválce hřměl za předními sedačkami osmiválec General Motors se dvěma turbodmychadly a výkonem, nastavitelným v rozmezí 800 – 1000 – 1200 koní.

Teď je tu ale nový model. Jmenuje se Hennessey Venom F5 a je skutečně nový – na rozdíl od předchůdce nemá převzatý podvozek, karoserii, ani motor. Vůz má samonosnou karbonovou karoserii s extrémně aerodynamickým designem a zakázkově vyrobený osmiválec o objemu 7,4 litrů – opět s dvojicí turbodmychadel – je tentokrát naladěný na neuvěřitelných 1600 koní. Točivý moment je zdrcujících 1762 Nm a jako by to už samo o sobě nebylo naprosto šílené, poháněná jsou pouze zadní kola.

Na výběr je mezi manuální a jednospojkovou sedmistupňovou sekvenční převodovkou, ale Hennessey sám tvrdí, že s manuálem je třeba využívat kontrolu trakce až do rychlosti 225 km/h. Pokud si připlatíte za režim Vmax – což si pravděpodobně připlatí všech 24 zákazníků, protože to je smysl tohoto auta – Venom F5 dokáže zrychlit z nuly na 300, ano třista kilometrů za hodinu za pouhých 10 sekund, na dosažení hranice 400 km/h mu stačí dalších necelých 10 sekund a maximální rychlost je údajně 301 mph, tedy 484 km/h. Ale ještě to nikdo nevyzkoušel. Upřímně, nejsem si úplně jistý, že existují pneumatiky, které takovou rychlost bezpečně vydrží.

Každopádně, zrychlení na 300 i 400 km/h je o pár vteřin lepší, než u Bugatti Chiron i Koenigseggu Agera RS. Jak už jsem naznačil, vznikne pouhých 24 kusů, každého majitele musí odsouhlasit osobně John Hennessey a každý zaplatí 1,6 milionu dolarů, plus příplatky, se kterými cena může vystoupat až na rovné dva miliony, tedy 44 milionů Kč.