Padlo rovnou pět rekordů.

Ještě minulý týden jsem tu psal o novém vyzyvateli rychlostního rekordu mezi sériovými auty, americkém hypersportu Hennessey Venom F5. Upozorňoval jsem ale, že všechno je zatím v teoretické rovině, protože Hennessey teprve musí teoretické hodnoty dokázat.

Od minulého týdne to bude mít zase o něco těžší, protože jeden z jeho hlavních soupeřů, švédský Koenigsegg Agera RS, si byl protáhnout válce. V nevadské poušti překonal rovnou pět rychlostních rekordů. Za nejdůležitější platí samozřejmě maximální rychlost sériového vozu. Ve dvou protisměrných jízdách dosáhla Agera RS zprůměrované nejvyšší rychlosti 446,97 km/h a je tak oficiálně nejrychlejším hypersportem na světě.

Zadruhé Agera vylepšila vlastní rekord ve zrychlení z nuly na 400 km/h a zastavení zpátky na nulu – z dřívějších necelých 37 na 33,29 sekundy. Třetí rekord je nejrychlejší letmý kilometr na veřejné silnici – testy v Nevadě se totiž nekonaly přímo na poušti, ale na jedné z uzavřených silnic. Agera RS dosáhla průměrné rychlosti 445,54 km/h. Zajímavostí je, že předchozí rekord o hodnotě 432,7 km/h držel Rudolf Caracciola na Mercedesu W125 už od roku 1938, tedy skoro 80 let!

Čtvrtý rekord je nejrychlejší letmá míle na veřejné silnici – 444,66 km/h, opět nejlepší od dob Mercedesu W125. No a poslední, pátý rekord se týká nejvyšší rychlosti naměřené na veřejné silnici – tam už se neprůměruje, takže lze odečíst nejvyšší číslo, jaké se na kalibrovaném tachometru Racelogic objevilo. Koenigsegg Agera RS svištěl po dvoupruhové pouštní asfaltce rychlostí 457,49 km/h.

A navíc to vypadalo úplně snadno – jen se podívejte na video přímo z paluby.

Lidé z Koenigseggu navíc tvrdí, že na solných pláních nebo soukromých drahách by Agera RS mohla jet ještě rychleji. Za zmínku stojí také fakt, že Agera RS všechno tohle dokázala na sériových pneumatikách Michelin Pilot Sport Cup2. To chce skutečně nervy z oceli.