Protiváha k cirkusům od Mansory.

Když se řekne Singer, našim babičkám se vybaví šicí stroje, ale automobiloví nadšenci mají jasno. Malá firma z Californie, která se zabývá renovacemi starých Porsche 911. Renovacemi tak důkladnými, že na jejich konci není originální auto, ale auto vylepšené, moderní, ale zachovávající původního ducha a styl. Už jsme od nich pár fantastických kousků viděli a vždycky to byla naprostá nádhera. A teď je tu další a tentokrát jde skutečně do tuhého. Singer to vzal od podlahy – spojil se s anglickou společností Williams Advanced Engineering, což je divize týmu F1. Karoserie Porsche 911 z roku 1990 dostala lepší aerodynamiku a díky využití hořčíku, hliníku, titanu a uhlíkových kompozitů váží celé auto neuvěřitelných 900 kg.

Podvozek je plně nastavitelný a má vylepšenou geometrii, na jeho ladění se podílel i závodní jezdec Marino Franchitti a motoristický novinář Chris Harris. V rozšířených blatnících jsou kovaná horčíková 18″ kola BBS se speciálními pneumatikami Michelin Pilot Sport Cup 2, pod nimi karbonkeramické brzdy Brembo. Šestistupňový manuál s vysokým podílem hořčíku dodala firma Hewland a bezprostředně za ním trůní hlavní hvězda celého projektu. Plochý šestiválec o objemu 4 litry je vyvinut opět ve spolupráci s Williamsem, má čtyřventilové hlavy, titanové ojnice, dvojokruhové mazání, karbonové sání a spoustu hliníkových dílů. Maximální otáčkdy se posunuly na hranici 9000 a výkon je rovných 500 koní, tedy stejně, jako dostanete v moderní 911 GT3. Ale ta neváží 900 kg.

Cena tohoto epického kousku nebyla zveřejněna, musíte se zeptat přímo v Singeru. Podobné auto si můžete objednat, celkem vznikne 75 kusů a každý bude výsledkem blízké spolupráce mezi firmou a zákazníkem. Na výběr bude všechno od osekané a holé závodní verze, až po luxusně vybavené vozy pro dlouhé cestování. Na rozdíl od starších renovací nebudou práce probíhat v Californii, ale u Williamsu v anglickém Oxfordshiru.