Pořád vkusnější, než Bentayga…

Po dlouhém čekání je to tady – Lamborghini představilo svoje superSUV, model Urus. Vypadá – jak se nakonec dalo čekat – docela divoce. Ostře řezané tvary, agresivní příď s maskou protkanou barevnými mřížkami, prolámané boky a rozšířené blatníky, Lamborghini Urus je všechno, jen ne decentní. Technickým základem je platforma MLB, kterou najdete v Audi Q7, Posche Cayenne i Bentley Bentayga, ale to ještě nic neznamená – emko v kódu totiž znamená modulární, takže s rozměry podvozku se dá poměrně hodně hýbat.

V přídi je uložen čtyřlitrový vidlicový osmiválec se dvěma turbodmychadly, poskytující výkon 650 koní a točivý moment 850 Nm. Standardně je spojený s osmistupňovým automatem ZF s měničem točivého momentu, což je pro Lamborghini novinka a také s pohonem všech kol a aktivním řízením zadních kol z Aventadoru S. Mluvíme tedy o SUVčku schopném vystřelit na stovku za 3,6 sekundy a uhánět 300 kmh rychlostí. Jsou to úctyhodná čísla, zejména když vezmete v úvahu, že Urus váží 2154 kg. A protože váží, kolik váží, má také největší sériové brzdy na světě – aspoň to tvrdí automobilka. V předních kolech najdete karbonkeramické kotouče o průměru 17,3 palce, svírané desetipístkovými třmeny. Objevují se už i informace, že Lamborghini nevyhnutelně představí i hybridní verzi vozu. Ceny budou začínat na 5,4 milionu Kč.