Může to být soupeř pro základní Porsche Boxster?

Auto, kterého se osobně nemůžu dočkat a zcela jistě nejsem sám, se konečně začalo vyrábět. Mluvím o sporťáku Alpine A110, vzkříšeném mateřskou automobilkou Renault a představeném na loňském Ženevském autosalonu. Výroba začala ve stejné továrně ve francouzském Dieppe, kde se vyráběly původní A110 v roce 1969. Továrna se ovšem dočkala pořádné přestavby, která trvala dva roky a stála 35 milionů Eur, aby zvládla výrobu moderního, převážně hliníkového kupátka. Důvěru vzbuzuje také fakt, že odborníci v Dieppe vyrábějí ostré modely RS, jejichž kvality jsou na výrazně vyšší úrovni, než běžná konfekce Renaultu.

Alpine A110 nastoupí proti nelehkým soupeřům – Porsche 718 Cayman a Alfa Romeo 4C jsou nejvýraznější rivalové. Za dvoumístným interiérem bude tepat přeplňovaná benzínová osmnáctistovka o výkonu 255 koní a točivém momentu 320 Nm, která pouhých 1080 kg vážícímu kupé umožní zrychlit na stovku za 4,5 sekundy. Nemilou zprávou je absence manuální převodovky, jedinou dostupnou skříní bude sedmistupňový dvojspojkový automat. Doufejme, že naladění jeho elektroniky bude lepší, než u posledního Clia RS, kde k radosti z jízdy příliš nepřispívala. Renault pracuje i na ostřejší verzi, která by měla dostat sportovnější ladění podvozku a výkon posunutý k hranici 300 koní. Brutálně spartánský interiér pak prý sníží hmotnost o dalších 50 kg.